Välkommen till Wikan

Lönespecialist

Lönespecialist

Om företaget
Smekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas. Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism. Smekab Citylife erbjuder också produkter för bygg- och anläggning, samt legoproduktion och varmförzinkning. Smekab Citylife har sitt huvudkontor i skånska Önnestad, och är representerade med bemannade kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping. Saferoad Smekab AB har varit en del av den norska industrikoncernen SAFEROAD sedan den grundades 2008.

Läs mer på www.smekabcitylife.se

Vår nuvarande lönespecialist Anita, kommer att gå i pension våren 2020 och vi söker nu hennes ersättare.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist kommer du att vara en viktig länk mellan medarbetare, chefer och vår ekonomiavdelning, vilken består av fyra medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Administration kring löneutbetalningar och semesterskulder
- Pensionsavsättningar och försäkringar
- Vara behjälplig med en del HR-och personalfrågor
- Viss fakturering och bokning av fraktkostnader
- Vara behjälplig med framtagning av underlag och statistik
- Vara kontaktperson till Hogia vad gäller lönesystemet
- Vid behov vara avlösare i växeln och i receptionen

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som är utbildad lönespecialist med minst 4-5 års erfarenhet från en liknande roll. Du har både god förståelse och erfarenhet kring olika kollektivavtal och hur olika lagar reglerar lönehanteringen. Du är van vid att det stundtals är hög arbetsbelastning och du har förmågan att vara flexibel i ditt arbete och kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du är en noggrann lönespecialist som trivs med självständigt arbete samtidigt som du gärna arbetar i team där du bidrar till att skapa en bra teamkänsla och ett gott samarbete. Du har en social förmåga och är en person som alltid möter alla på ett välkomnande sätt. Du har god datorvana och är en van användare av Officeprogrammen. Det är ett krav att du har erfarenhet av Hogia lön och har du dessutom erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics 365 är det meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.

Vi söker dig som är noggrann, van vid att ta egna initiativ och du är både trygg med och van vid att ta ansvar för de beslut du fattar. Du är hjälpsam, prestigelös och van vid att hugga i där det behövs.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad i Önnestad. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag 7.00 - 16.00.

Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 4 augusti 2019.

Välkommen med din ansökan!
För mer information eller frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson på telefon 044-590 65 14.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se.

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2019-08-04

Tjänstgöringsort

Kristianstad (Skånes län)

Registrera CV

Sök tjänsten

Är du rätt person för uppdraget? Då tycker vi att du ska söka!

Ansök nu!
Logga in Stäng

För att ge dig en bättre upplevelse av våra webbplatser placerar vi cookies på din dator, telefon eller läsplatta.

Jag förstår